Práce s lidmi opravdu není jednoduchá. Lidé pracující v tomto oboru musí mít velkou dávku trpělivosti a být lidově řečeno splachovací. Nelámat si ze všeho hlavu a hlavně si nebrat nic osobně. Je to jedna ze základních věcí, kterou by měli dodržovat, chtějí-li mít svůj život pod kontrolou a cítit se v pohodě i po vypjatém pracovním dni. Pokud by si brali každou maličkost k srdci, budou nejen v neustálém stresu, ale čeká je syndrom vyhoření a slabší osobnosti i velké psychické problémy.
Opravdu si musí zaměstnanci ve službách všechno nechat líbit?
Existuje pořekadlo „náš zákazník, náš pán“ a lidé chodící si pro určitou službu, se tím také řídí. Myslí si, že můžou všechno, protože jsou přece zákazníci a jednají s prodávajícími a obsluhujícími mnohdy dost nepatřičně. Často je u lidí zafixovaná domněnka, že práce prodavačky nebo servírky je podřadná. Není se čemu divit, je známo, že jsou tyto pracovní pozice velmi špatně finančně ohodnoceny. Lidé si tak nesprávně myslí, že na těchto pozicích pracují pouze nepříliš inteligentní lidé. Na základě toho k nim tak přistupují a komunikují s nimi.
Lidé jsou přesvědčení a žijí v zarytém systému, že zákazník má vždy pravdu, ať řekne nebo udělá cokoliv. Vy co sedíte za přepážkou nebo stojíte za pultem, prakticky nemůžete nic namítnout a nic si dovolit. Často namísto slušného chování snášíte aroganci, povrchnost, poznámky na svou osobu, v horším případě i vulgární urážky a nemístné rádoby vtipné hlášky. Za den si toho vyslechnete opravdu hodně a není tedy překvapením, že i vy jste občas nepříjemní, i když se od vás očekává, že budete mít stále úsměv na tváři.
V dnešním světě lidé požadují nonstop služby, a to nejlépe bez přestávek a bez omezené otevírací doby. Existují zaměstnání, které se bez nepřetržité pracovní doby neobejdou, je ale nutné si uvědomit, že se jedná zejména o lékaře, policii nebo hasiče, kteří jsou zde pro naši akutní pomoc ne pro prodej nebo obsluhu. Bez nich se jednoznačně neobejdeme, kdežto vyřídit si požadovanou službu můžeme i následující den. Navíc spousta obchodů a kanceláří má otevřeno až do večerních hodin.
Uvědomte si, že bez lidí, kteří se o vás starají, byste si často nic nekoupili, nesjednali a ani nezařídili, proto byste se k nim měli chovat s úctou. Lidé ve službách jsou tady pro vás, měli by vám splnit skoro každé přání a vyhovět vašim požadavkům, ale všechno má své meze. Říkáte si, že pokud přece lidé něco chtějí, měli by se podle toho i chovat? Omyl. V dnešní době je velmi populární po lidech na určitých pozicích křičet, fotit si je při práci a vyhrožovat stěžováním si nadřízenému. Je tohle ale opravdu všechno nutné? Zkuste si sami uvědomit a popřemýšlet, jak to v práci máte vy. Líbilo by se vám, kdyby s vámi někdo během vaši pracovní doby jednal podobným způsobem, jako jednáte s lidmi ve službách vy? Lidé zastávající práci ve službách se musí chovat spořádaně, ale nečekejte od nich, že vždy sklopí hlavu a nechají si všechno líbit.